nedelja, 4. maj 2014

Predmen*struacijski (predmen*strualni) sindrom


Dejansko obstaja! In če ne veš, da je to to in kaj ga povzroča, se dejansko lahko še zasekiraš. 

Ta mesec, v bistvu zadnja dva dni, sta bila katastrofalna. Večina simptomov, ki jih ob tem opisujejo, se dejansko zgodi.

Ker se zadnje čase malo bolj poglabljam v medicinske vode in poskušam razumet čiste osnove delovanja telesa in kemije v njem, sem se za to moje trenutno stanje tudi sama malo bolj poglobila. No, tako malo bolj razumem tale P*MS, ki mu po drugi strani lahko rečem tudi Pain in My asS. ;) Tako. :P

Pišejo, da najpogosteje prizadene ženske med tridesetim in štiridesetim letom starosti, čeprav se lahko pojavi tudi v puberteti ali premenopavzi. Kako poznano. Ja, očitno trideseta res prinesejo s seboj vse te bisere ... ;)

Da pa se simptomi razlikujejo po tipu in intenzivnosti, nisem vedla. Ostajajo 4 tipi:
•    Tip A – Anxiety: občutek strahu, razdražljivost in psihična preobčutljivost
•    Tip C – Craving: občutek lakote in povečan apetit
•    Tip D – Depression: depresija, nespečnost
•    Tip H – Hyperhidratation: kopičenje tkivne tekočine, pridobitev na telesni teži, napetost v prsih

Osnovno težavo predstavlja neravnovesje hormonov jajčnika z relativno prevlado estrogena in manjka progesterona. Vzrok neravnovesja je nepravilno delovanje rumenega telesca, ki najpogosteje nastane kot posledica povišane vsebnosti stresnega hormona. Čustveni stres poveča vsebnost hormonov ACTH, adrenalina in prostaglandina F2 alfa. Na P*MS vpliva tudi pomanjkanje seratonina in dopamina, ter posledično pomanjkanje vitamina B6 v organizmu. 

Zadnja dva dni se je še vreme malo skisalo, da je tudi to veliko pripomoglo k mojemu stanju. In ja, to sta bila tista dva dni, ko Anja pravi, da je ni na spregled. Družba mi takrat ne dene dobro, če pa že sem postavljena v situacijo, da je potrebno komunicirati in biti razpoložen, to vzame tooooliko energije, kot sicer v "normalnem" stanju sploh ne. Najraje se takrat zabubim v svoj brlog in me ni. Tako da, če sem naslednji mesec limona, me prosim ne sprašujte kaj je z mano, just let me be, in vam bom neskončno hvaležna. :) Ker takrat zelo težko nadzoruješ ta negativna čustva. Čeprav si zelo želiš, da bi to minilo, ne gre. Kemija dela svoje.

Nič, sonček je posijal, sindrom počasi mineva, zdaj gremo pa novim tegobam na proti. ;)


1 komentar:

  1. To je noro. Meni pomagajo aktivnosti,ki sproscajo druge hormone,pa je takrat mal vec akcije pa uzitkov.

    OdgovoriIzbriši